sunnuntai 21. helmikuuta 2016

Pointe -videoita

Moikka taas pitkästä aikaan! Varmaan turha sanoa, mutta kiirettä on pitänyt gradun ja töiden saralla, siksipä ei ole uusia kirjoituksia tupsahdellut. Ja tiedoksi tanssibloggareille, olen kyllä lukenut teidän kaikkien postaukset, ei ole vaan tullut kommentoitua (koska sisäänkirjautuminen ja kommentin kirjoittaminen on niin työlästä...).

Yliopistolla on mennyt lähes kaikki aika viikosta, mutta tanssitreeneissä olen kerjennyt käydä, sekä maanantain Bodybalancessa. Perjantaina ennen töitä kävin aamujoogassakin :) Mun edessä oli muuten joku mies mikä puhisi ihan kauheesti! Joogassa yleensä hengitetään nenän kautta ja pidetään sellaista kohinaa, jotta voi kuulla oman hengityksensä ja tätä kautta varmistaa, että se soljuu estoitta. Tän miehen ähinä ei siis suinkaan ollut sitä kohinaa, vaan se sillee ähki ja läähätti kauheesti.. musta se oli jotenki vähän kiusallista. No juu, asiaan! :D Meillä oli tanssiopistolla tarjolla fysioterapiakonsultaatiota, ja koska se oli melko edullinen (15e), olin siellä käymässä torstaina. Se fysioterapeutti teki jonkun n. 30min kestävän testin, missä kai tsekattiin omaa loukkaantumisriskiä. Siinä tehtiin siis aina joku yksi liike (esim. miten syvään kyykkyyn pääsee nostamatta kantapäitä jne.) jota se fyssa tarkkaili ja välillä otti mittoja. Lopputulos: mulla on kaikki ihan ok, mutta ylävartalo on heikko ja sitä tulis treenata -.- Mun kannaltani sitä havainnoitiin huonoimmalla mahdollisella tavalla, nimittäin punnerruksella. Olen koko ikäni aina vihannut punnerruksia, ja siksi olen aina tehnyt helpoimmat maholliset naistenpunnerrukset ja niissäkin varmaan vähän fuskannut, eli olen jäänyt suht ylös enkä oo hirveesti jaksanut haastaa itteeni laskeutumalla mahd alas, koska no, inhoon punnertamista. Se on sitten luonut tällasen kehän, että inhoon sitä > en teen sitä kunnolla > olen huono siinä > inhoon sitä jne. Nii nyt vielä sitten tässä fyssarin testissa tehtiin punnerrus niin, että mentiin ensin mahalleen makaamaan, käännettiin varpaat alle niin että polvet irtosi maasta, ja siitä lattiatasosta lähettiin nostaa itteä. Voi helkutti, en KOSKAAN tee edes polvet ilmassa punnerruksia, ja nyt sitten piti ihan lattiasta asti vääntää ;_; no en eka edes pystynyt siihen, mutta sitten fyssari ohjasi laskemaan kämmenet hartiatasoa alemmas, nii sitten sain sen.. huuh se oli kauheen noloa! Koska mulla on heikko ylävartalo, niin se vaikuttaa sitten kielteisesti keskivartaloon ja jalkoihinkin. Eli sain kotitehtäväksi tehdä punnerruksia (okei mä yritän...), ja sitten toiseksi asiaksi se huomautti mun jalkojen eri tasoista. Sen tiesin jo muutenkin, vasen jalka venyy mulla jonkin verran enemmän kuin oikee. Hän ohjeisti mua venyttelemään ne samantasoisiksi, koska eriparisuus voi myös olla jotenkin epäsuotuisaa. Mutta positiivista oli se, että vaikka jalkojen liikkuvuus oli eri paria, niin molemmat oli hyviä :)

Muuten mulla on mennyt balettitreeneissä ihan ok. Kärkitunneilla edelleen harmittaa, etten ole kotona kerjennyt oikeen yhtään harjoitella tuntia varten. Laitoin muuten vihdoin kärkiin leukoteippiä! Moni suositteli nahkapaloja, mutta en ole nyt ehtinyt käydä ostamassa niitä, niin teippi menkööt siihen asti. Ja herranen aika miten paljon se teippi autto! Uskallan nyt "nojata" paljon enemmän sinne eteenpäin saaden kärkeä paremmin maahan, kun niissä on ne teipit eikä luista niin paljoa. Vitsi kun olisin heti älynnyt, miten suuri vaikutus sillä kärkien suojaamisella on. Ekalla kerralla kun kuljettiin salin poikki diagonaalissa polkka-askelta, en edes pysynyt koko matkaa kärjellä, mutta teippaamisen jälkeen olen pysynyt ylhäällä, mikä on tosi iso juttu mulle! :) Otin polkka-askeleesta vähän videotakin. Nilkat näyttää edelleen spagetilta ja kauheeta haparointiahan tuo on edelleen, mutta pakko se on jostain alottaa... Vasen on edelleen heikompi, mutta ei sentään enää lerpahda ihan kokonaan :) Pyydän jo valmiiksi anteeksi näitä videoita. Ps. kissa taas kehräilee, jos ihmettelette mikä toi hurina on :'D




Edelleen nilkoilla olisi kovasti työtä, sekä vahvistumisessa että notkistumisessa. Mutta kuten sanoin, jostain on lähdettävä liikkeelle. Ehkä (toivottavasti) katson vuoden päästä näitä videoita kaihoisasti ajatellen "voi aikoja" :') :DDD

Viime balettitunneilla (perus1 ja alkeet2) muuten kuvattiin treenejä. Musta se oli tositosi hyvä juttu, koska monet jutskat on sellaisia että niitä on parempi katsoa videolta kuin peilistä. Huomasin videoista, että mun taaksetaivutus on paljon parempi todellisuudessa kuin mitä musta tuntuu (tuntuu että kaarrun vain pari senttiä, mutta oikeesti se on ihan silleen näkyvä taaksetaivutus) ja keskilattiapirueteissa on edetty paljon, mitä tulee näihin viime kesän piruetteihin. Vastapainoksi sitten taas chaíne-piruetit ei näyttänyt lainkaan niin hyvältä, kuin miltä musta tuntuu niitä tehdessä. Tosin mulla ei kyllä muutenkaan ollut hirveen hyvä chaínes-piruettipäivä, eli on ne mennyt joskus paremminkin. Mutta kuitenkin, ne oli musta tosi hyvä nähdä videolta, koska siinä on ihan mahdotonta katsoa itseään peilistä. Vielä ensi viikko tehdään näitä sarjoja, ja sitten vaihtuu uusi jakso :) Olen tykännyt näistä sarjoista paljon, mutta vaihtelu virkistää. Sitten muuten aletaankin harjoitella kevätnäytöstä, jeei! Meidän kärkiryhmä tuskin esiintyy kevätnäytöksessä, mutta tuli mieleen että sielläkin me tehtiin jo ihan sellasta keskilattiasarjaa. Musta ollaan edetty siellä tosi reippaasti, mut ei kuitenkaan liian nopeasti. Olen koko ajan siellä mun epämukavuusalueellani, mutta toisaalta olen myös kehittynyt aika paljon :) Tässä vielä yksi pointe-video, perus rullailuja kärjelle ja plié-pompauksen kautta.



Toivottavasti kaikki kolme videota näkyy kunnolla, koska en oikein tiedä mitä tehdä jos ei näy xD Mutta juu, tällasta mulla tällä kertaa. On ollut tosi rankkaa menoa tammikuusta asti, ja viimeiset kolme viikonloppuakin on ollut sovittua ohjelmaa. Vihdoin tänä viikonloppuna pääsin rentoutumaan ihan kunnolla ja hengailin vaan kotona, joten tähän sunnuntai-iltaan sopi pienet kärkitossukuvaukset :)

PS. tiedän että mut haastettiin siihen tanssihabajuttuun, mutta se tuli mun mieleeni nyt vasta kun laitoin jo kamerat ja muut johdot pois. Lupaan ottaa sen ensi postausta varten! Ja en tällä kertaa haasta ketään, koska vissiin kaikki (tietämäni) tanssibloggarit on jo haastettu. Habakuva on siis tulossa vielä jossakin vaiheessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti