tiistai 29. elokuuta 2017

Valtava ikävä

Hei huvennut blogini lukijakunta! Tulin päivittämään vähän kuulumisiani ja fiiliksiäni tänne pienen tauon jälkeen.

Olen tällä hetkellä suorittamassa siis harjoitteluani eräässä sairaalassa. Takana 1kk, edessä vielä 4kk. Olen tykännyt aivan valtavasti harjoittelupaikastani, mulla on sellainen olo että olen tullut just enkä melkeen oikeeseen paikkaan. Ainoa kökkö puoli on toki se, että joudutaan nyt asumaan miehen kanssa erillään, mikä on aika uuvuttavaa kun joutuu sitten reissaamaan aina pe ja su ees taas. Mutta onneksi harkkapaikkani on aivan mahtava, sekä työkulttuurin ja työkavereideni puolesta että myös tämä kyseinen kliinisen psykologian sektori on aivan huippukiinnostavaa. Ei mulla muuten riittäiskään motivaatio suorittaa tätä tälleen toisessa kaupungissa, jos kyseinen harkkapaikka olis vaan tasoa "meh". Olen kauhuissani sen suhteen, mitä tapahtuu tämän jälkeen. On meinaa sellanen "riski" olemassa, että mua pyydettäisiin jäämään tänne töihin tämän jälkeen.... Kukaan ei ole siis vielä pyytänyt, mutta aika moni täällä on nimenomaan harkasta napattu työntekijä, ja virkojakin taitaa olla auki. Lisäksi tänne on ymmärtääkseni hankala rekrytä ketään, koska "haastava sektori" eikä oikeen mieluisa kaikille. Mulle tämä taas just on erittäin mieluista! Mutta niin, jos mua pyydettäisiin jäämään, olisin aivan valtavan ristiriidan pökerryttämä, sillä todellakin voisin tehdä tätä vaikka loppu ikäni, mutta kun tämä sijainti :'< No juu, en mene asioiden edelle.

Otsikon valtava ikävä viittaa tietysti balettiin. Tässä kuukauden aikana on ollut niin paljon uusia asioita opittavana, että baletti on jäänyt taakse kuin itsestään, mutta viikko sitten mulle iski yhtäkkiä aivan valtava kaipuu (no miksköhän just viikko sitten, vaikuttaiskohan kenties että oman vanhan tanssikouluni tunnit alkoi viime viikolla...) balettisalille. Ilo ja onni on se, että ensi viikolla mulla alkaa täällä uudessa paikassa baletti :) En oikein löytänyt täältä tunteja aikuisille muualta kuin kansalaisopistosta, joten sinne olen menossa. Tasosta en tiedä, mitä se tulee olemaan, mutta mulle riittää jo pelkkä se balettisalin tunnelma, musiikki ja mahdollisuus tanssia. Olen innoissani kerännyt jälleen itselleni listan hankittavista balettivaatteista, koska first things first ofc :D

Kaipuu vanhalle tanssikoululleni on tietysti kova, siinä on myös yksi syy miksi olisi minusta vähän ongelmallista jäädä tänne harkan vielä päätyttyä. Millaiset tanssisuunnitelmat teille on tälle syksylle?

Tässä lopuksi vielä biisi, jota olen viime aikoina kovin fiilistellyt. Tässä kappaleessa pääsen itse jotenkin heittäytymään täysillä sen kaihoisan kaipuun syliin, jota tällä hetkellä koen. Niin hyvässä kuin huonossa, saan itseni musiikin avulla lietsottua kauhena helposti erilaisiin tunnetloihin, ja tämä kappale sopii itselleni justiinsakin tähän ikävän tunteeseen. Mitä mieltä itse olette?
https://www.youtube.com/watch?v=LYvlmiwEP9M&list=PLVNgTSeJf6Zq_4ETarnBpmf5_4Hdid_Ko&index=15


Pian pääsee taas. Kuva täältä

7 kommenttia:

  1. Hei kiva kuulla sinusta! :) Huh kaukosuhde ja viikonloppuisin jatkuva reissaaminen ovat sitten kuluttavia juttuja varsinkin pitemmän päälle. Tsemppiä hirmuisesti siihen! Kiva kuitenkin, että harjoittelupaikka tuntuu omalta ja kivalta. Itse myöskin viikonloppuja paljon kahden kaupungin välillä reissanneena totesin, että välillä on myös tosi hyvä jäädä vain kotiin ja levätä viikonlopun. Itse liian tunnollisesti lähdin joka viikonloppu poikaystävän luo, mutta jossakin vaiheessa jouduin toteamaan, että liian raskaaksi se kävi. Vaikka on niin ihana lähteä näkemään toista, niin silti se tavaroiden pakkaaminen ja matkustaminen ovat ihmeen uuvuttavia juttuja. Toivottavasti teillä ei ole kovin pitkää välimatkaa reissattavana!

    Kivaa, että pääset jatkamaan balettiakin siellä uudella paikkakunnalla. Milloin tunnit alkavat? Tanssi on siitä ihana harrastus, että vaikka muuttaisi toiselle puolelle maapalloa niin tanssitunnille mentäessä löytää aina jotakin tuttua. Siellä tutustuu kivasti myös uusiin tyyppeihin.

    Mulla on syksyn tanssikuviot vieläkin ihan auki lähinnä rahallisista syistä... Kävin kuitenkin yksissä pääsykokeissa eilen erään tanssiseurueen harjoittelijaryhmään. Niillä pääsisi treenaamaan kahtena päivänä viikossa 1,5h tosi edullisesti. Bongasin myös erään edullisen kansantanssitunnin! En uskonut Rovaniemeltä lähtiessäni, että kansantanssi osaltani jatkuisi mutta nyt olen oikeastaan aika innoissani asiasta :D Saas nähdä ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka,
      Mulla ei onneksi ole ihan kamalan pitkä matka, etenkin kun omalla autolla matkan taittaa vähän bussia nopsemmin :) Kyllä siihen reissuun sen verran kuitenkin menee, etten lähde hakemaan jos jotain unohtuu. Toistaiseksi olen jaksanut hyvin reissata, ja odotonakin aina perjantaita innolla. Liukuvan työajan vuoksi voin tehdä viikolla vähän extratyöaikaa ja lähteä perjantaina suunnilleen tuntia aiemmin kotiin :)
      Näistä alkaneista tanssitunneista voisin kirjoittaa oman postauksen. Sen voin sanoa, että opettaja on hyvin erilainen kun aiemmat opet! Olen siksi ollut hieman häkeltynyt, välillä jopa hieman ärsyyntynyt! On kuitenkin ollut myös kivaa. Vähän ristiriitainen fiilis :D

      Poista
  2. Ymmärrän ihan täysin miltä tuntuu elää kaukosuhteessa. Ite nyt asunut kolme viikkoa Mikkelissä, mutta ikävä on kova vaikka olen viikonloput Jyväskylässä viettänytkin. Onneksi perjantait aina vapaana niin pääsee jo torstaina lähtemään.

    Baletista puheen ollen niin itselläkin tosi ikävä sitä :'( Mulla alko Mikkelissä baletti, mutta se oli jotain ihan hirveetä! Siinä oli baletti ja pilates sekoitettu keskenään ja sali oli aivan karmea (olen ehkä tottunut liian hyvään :D ). Siinä salissa tuntu että jos tekee kunnolla hyppyjä et pää osuu kattoon. Muutenkin tunnin ajankohta on huono, joten jouduin perumaan sen tunnin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! :< Käytkö jkl:ssä tunneilla to tai pe? Itsellänikin on sellanen fiilis, että olin kai tottunut liian hyvään laatuun. Tai siis on mulla täällä silleen laadukas ope että hän on tosi tarkka ja kiertää kyllä korjaamassa asentoja, mikä on tosi hyvä. Mut sit tietyt jutut on on ollu pieni pettymys. Voisin tosiaan kirjoitella oman jutun näistä uusista tunneista.

      Poista
  3. Tsemppiä työharjotteluun, muutama kuukausi menee kuitenkin aika äkkiä. Ja kohta on jo joulukin. Jee!

    Itselläni kävi toisen balettitunnin kanssa vähän kurjasti. Se peruttiin liian vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Se on ihmeellistä kun naapurikaupungissa kaikki halukkaat ei edes mahdu mukaan. Itse joudun "tyytymään" kansalaisopiston tunteihin niiden edullisuuden vuoksi. Ja oikein hyvät opettajat on ollutkin ja tilavat salit. Tosin toisessa salissa on liian vähän kunnon tankoja.
    Mutta kai tä tästä. Elättelen toiveita että myöhemmin olisi tanssisalin balettitunteihin varaa.

    VastaaPoista
  4. Tsemppiä työharjotteluun, muutama kuukausi menee kuitenkin aika äkkiä. Ja kohta on jo joulukin. Jee!

    Itselläni kävi toisen balettitunnin kanssa vähän kurjasti. Se peruttiin liian vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Se on ihmeellistä kun naapurikaupungissa kaikki halukkaat ei edes mahdu mukaan. Itse joudun "tyytymään" kansalaisopiston tunteihin niiden edullisuuden vuoksi. Ja oikein hyvät opettajat on ollutkin ja tilavat salit. Tosin toisessa salissa on liian vähän kunnon tankoja.
    Mutta kai tä tästä. Elättelen toiveita että myöhemmin olisi tanssisalin balettitunteihin varaa.

    VastaaPoista
  5. Sain vihdoin netin asuntooni ja päädyin taas selaamaan blogien maailmaa! Olipa ihana päästä lukemaan pitkästä aikaa kuulumisia (vaikka hieman vanhoja olivatkin). Mitä baletin suunnalle nykyään kuuluu? Ja mitä tapahtui harjan jälkeen! ❤️

    VastaaPoista