sunnuntai 25. toukokuuta 2014

Heija Svergie!!

Nu ska jag träna bättre svenska. Jag har harit en svenska tent (för att tre veckor sedan), det hade två övningar. Den första övning måste jag översatt till finska en text och det jag kalarade mig jätte bra, jag tycker. Men den andra uppsatsen var jätte svårt, och den lärare kunde inte godkänna det :( Så ny måste jag göra den andra uppsatsen om igen. Det var en skrivning uppgift, var måste jag skriva en svenska essä av någon ämnen, som den lärare har listat. Förra gången hade han listat ungefär tio olika ämnen, så jag tycker det är mycket lika nu. Den tentan är i morgon, klockan 14 (fjorton). Ja hoppas hoppas HOPPAS det är den sista gång jag ska  någonsin studera svenska språk!!
     Men, vad ska jag skriva om nu... Hmm. Det anknyter till psykologi, naturligtvis. Mig själv är intresserad av neuropsykolog, men det är för svart ämnen. Den kursen talade vi om skolpsykologi, lite neuropsykologi, mindfullness och arbet- och organisationpsykologi, så jag tycker den ämnen ska vara sannolikt någon om den. Nu ska jag läsa några texten från kursmaterialen, och KANSKE försatta den här blog-texten. Kanske. 
     Om jag har läsarn här (som är bättre på svenska än jag), jag skulle vilja vet om (när...) jag har skrivit någon fel.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti