maanantai 6. huhtikuuta 2015

Pääsiäinen

Mun pääsiäiseni on mennyt oikeastaan kaikissa muissa aktiviteeteissa kuin baletissa.

Lauantaina mun vanhemmat ja sisko tuli kylään ja käytiin niiden kanssa syömässä ravintolassa. Aikaisemmin päivällä myös pyörittiin äitin ja siskon kanssa keskustan kaupoilla. Illalla vanhemmat meni hotelliin yöksi ja mun siskoni tuli mun ja mieheni luo yöpymään. Kateltiin alkuvuoden Havaijin-reissun valokuvat läpi (ei olla mun siskon kanssa nähty muistaakseeni joulun jälkeen?) ja ai että alkoi tehdä mieli lähteä taas jonnekin paratiisisaarelle! <3 Seuraavana aamuna porukat ja sisko lähtikin jo joskus puolen päivän aikaan, joten jatkoin tunnollisesti enkun moduulin tekoa. Porukat (tuntuu kauheen teiniltä käyttää vanhemmista nimitystä "porukat", en tiiä miksi! :D) toi meille kassillisen juustoja, suklaamunia, keksejä ja muita herkkuja, joita olen tässä la-su aikana ihan kiitettävästi jo tuhonnut -.-
     Eilen illalla olin kauhean tylsistynyt parin tunnin opiskelun jälkeen, ja sanoin miehelleni että ainaisen median tuijottamisen sijaan mun tekisi hirveesti mieli tuottaa jotain pitkästäaikaan ITSE, joten se rohkaisi mua kirjoittamaan tarinan. Kirjoittaminen on ollut mun elämäni ensimmäinen harrastus: olen kirjoittanut hienoja kirjoja siitä asti, kun kynä pysyi kädessä. Taitoin A4:sen, kirjoitin pari riviä tekstiä ja piirsin ison, hienon kuvan. Näitä aukeamia sitten reijitin, sidoin langalla yhteen ja tsadaa! Siinä olikin hieno kirja :D Kirjoitustaidon karttuessa kuvat muuttui pienemmiksi ja näihin "kirjoihin" tuli enemmän tekstiä. Ala-asteella ja yläasteella sain kaikista kirjoittamistani tarinoista ysejä ja kymppejä. Lukiossa mulle tuli jonkinlainen kirjoittajan blokki, mikä on enemmän tai vähemmän kestänyt näihin päiviin asti. Lukioaikana en kirjoittanut oikeastaan lainkan, mutta nyt aikuisiällä (viimeisen n. 4-5v aikana) olen rohjennut kirjoittaa muutaman pikkutarinan. Nämä tarinat on vaan muutaman sivun pituisia mininovelleja, mutta olen ajatellut että se on kai ihan riittävää. Yläasteikäisenä aloin monesti suunnitella hyvinkin grandiooseja kertomuksia, joita työstin kauan. Jotkut tuli valmiiksi, suurinosa jäi keskeneräisiksi. Nyt olen tullut siihen tulokseen, että ehkä nämä minitarinat on kuitenkin enemmän omaa tyyliäni kuin pitkät, koukeroiset kertomukset. No, jokatapauksessa, kirjoitin eilen parin sivun tarinan avaruusolennosta! :'D Mieheni antoi mulle aiheen ja mä kirjoitin. Pohdin, että pitäisikö mun julkaista se täällä blogissa mutta en oikeen tiiä... Jos halukkaita lukijoita on, niin voisin tehdä sille tähän blogiin vaikka oman erillisen sivun, johon liitän sen. Se EI ole sitten mikään erityisen loistava, eli älkää odottako mitään suurta :DD
     Nyt vajaa tunti sitten sain sen hemmetin enkun e-moduulin tehtyä, jota olen väsännyt koko tämän illan. Se oli sikäli kiva, että se tehtiin tollaisessa verkko-oppimisympäristössä, eikä tarvinut raahautua minnekään luennoille. Pari tehtävää oli vaan tosi työläitä ja mulla melkeen meni hermo, mutta it's done now!! Nyt mulla on kaikki kandidaatintutkintoon tulevat kielet ja viestinnät tehtynä (oletuksena että saan hyväksytyt näistä enkuista), huh. Torstaina muuten julkaistiin graduryhmät, eli nyt mun pitäisi alkaa tosissaan miettimään tota gradu-asiaakin jo, nyyh :/
     Nyt loppuillasta meinasin palata vähän baletin pariin ja tehdä muutamat jumpat ja venytykset. Ja toki syödä lisää noita vanhempien tuomia herkkuja, pitäähän ne nyt syödä äkkiä pois ettei sitten tuu koko viikon ajan jatkuvasti naposteltua?! :D

Minkälainen pääsiäinen teillä oli? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti