torstai 11. kesäkuuta 2015

Kesäintensiivijakso päättyy: lomailu alkakoon!!

Siinä se nyt sitten oli: kahden viikon intensiivijakso tanssia, johon kuului omalla kohdallani kuusi eri lajia: jazz, baletti, hiphop, hatha-jooga, vogue, pilates, sekä kolme erilaista muuta juttua (ravinto ja terveys -luento sekä luento baletin historiasta, ja vielä se koreografinen työskentely). Harmi että se nykytanssi jäi pois. 12 tuntia siis yhteensä toimintaa, ei paha :)
     Tänään mulla oli siis tuo baletin historia -luento. Se oli lähinnä tarkoitettu baletin ek:laisille, mutta oli merkattu lukujärjestykseen vihreäksi, eli kaikille sopivaksi luennoksi. Vaikka aika paljon olen itsekin lukenut netistä kaikkea baletin historiaan liittyviä juttuja, tuli sieltä jonkin verran uutta tietoa. En siis katunut luennolle menoa, vaikka tunsinkin siellä oloni hieman ulkopuoliseksi niiden nuorten joukossa. Sen jälkeen mulla oli balettitunti, tasolla perus ja sama ope ja oikeastaan tismalleen sama tunti kuin silloin viime viikollakin. Nyt ope oli ainakin omasta mielestäni hieman skarpimpi ja opetti ja neuvoi enemmän. Toki tunti oli tuttu minulle, olinhan viime viikolla jo kertaalleen tehnyt vaadittavat sarjat. Jostain syystä yksi diagonaalissa tehtävä sarja oli kauheen hankala mun mielestä (oli sitä jo viime viikolla), kun se valssiaskelhomma ei ollut mulle silleen kauheen tuttu. Se on jostakin baletista, usein miesten tanssima kohta, jossa tanssijat esittävät merirosvoja. En muista nyt tämän enempä, jos joku tietää mitä tarkoitan, niin hyvä sitten :D
     Tästä eteenpäin mulla jatkuu baletti läpi kesän, eli tiistaisin ja torstaisin tunti kerrallaan. Opettajat ilmeisesti vaihtuvat jos ei nyt viikoittain niin ainakin muutama eri ope on luvassa. Nämä tiistait ja torstait jatkuu aina tuonne elokuun puoliväliin, jonka jälkeen alkaa suoraan uusi lukuvuosi. Tässä pitäisi nyt sitten siis pohtia, että haluanko tämän intensiivijakson perusteella aloittaa baletin kaveriksi jonkun kokonaan uuden lajin syksyllä, vai mennäänkö vaan baletti x2 seuraava vuosi. Nyt en jaksa vaivata mieltäni tällä kysymyksellä.
     Yliopistoliikuntakin meni nyt valitettavssti kesätauolle, eli mun joogailut loppui :( Onneksi on youtube. Ja mietin myös sellaista, että jos jossakin vaiheessa tämä kesä vaikka alkais ja tulisi oikeesti jopa lämmintäkin, niin voisin mennä johonkin puistoon joogaamaan itsekseni :D Helpoimpia liikkeitä ja liikesarjoja vain. Mitä mieltä te olette, olisiko ihan noloa mennä yksin puistojoogaamaan? Mitä ajattelisitte, jos näkisitte jonkun yksinäisen joogarin jossakin nurtsilla? :D Yliopistoliikunta onneksi kyllä jatkuu elokuun alussa, eli tässä tulee nyt tällainen 1,5kk pituinen aukko. Sitten pääsen joogaamaan turvallisesti salissa :D
     Koska mulla alkoi kesäloma tuossa vime viikolla, ja sain nyt kesäopintotuetkin tilille + toukokuun palkka on tulossa maanantaina, päätin tehdä kummallisen jutun: mennä kaupungille shoppailemaan!! En shoppaile juuri koskaan, joten tämä oli nyt ihan harvinaislaatuinen juttu. Ostin (edelliseen liittyen) joogahousut! Mulla ei oikeen ole mitään joogahousuja, ainoastaan noi leggingsit, mitä käytän baletissa, joten ajattelin että on ihan oikeutettua ostaa nyt juuri tähän tarkoitukseen uudet pöksyt. Lisäksi ostin kivan kesämekon :)

Vasemmalla leggingsit ja tuo vihreä tunika, jota olen käyttänyt joogatessa viimeaikoina. Oikealla uudet joogapökät (hyi ku näytän ryhdittömältä tuossa violettipaitakuvassa!!), niissä on nilkassa tuollanen resori, mutta olen sen verran lyhyt että lahkeet laskeutuu tuon resorin pälle. Kumpi look on parempi? :)



Tässä kesämekko, hauska kuosi minusta :)

Hah tästä tulee nyt kauhean sekalainen postaus :D Mutta niin, kesäloma tosiaan alkoi nyt ihan virallisesti! Sain sen Global Ethics-kurssin nyt vihdoin pakettiin, ja kaikki kandityöhön liittyvä on nyt done: maturiteetti tehty, kandidaatin tutkielma läjähti tänään opintosuoritusotteeseen, arvosanalla 4 :) Vitsi olen iloinen. Seuraavaksi vasta heinäkuussa pitää rustata kolme esseetä. Nyt voin lomailla, ah <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti