tiistai 29. joulukuuta 2015

Kuulumisia joululomalta

Moikka, mites teillä menee joululoma? :) Itselläni pyyhkii ihan hyvin. Viime kirjoituksen jälkeen kävin sovittamassa ensimmäisiä kärkitossujani liikkeessä ja ai että olin ja olen edelleen aivan innoissani kaikesta! Koko kärkitossujuttu tuli tähän hollille niin äkkiä, että olin aika äimänä kaikesta. Siitä että ekan kerran ope puhui (mun kuulteni) kärkitossuista meni suunnilleen viikko kun olin jo liikkeessä sovittelemassa tossuja tammikuun tunteja varten, niin tässä kaikessa on ollut vähän sulattelua. Nyt olen nähnyt monesti jo unta mun tulevista Blochin Jetstreameista (samat siis kuin Essilläkin), jotka valitettavasti jäivät vielä kauppaan :((( Olin laittanut kaikki pennoseni jouluhumputukseen, niin mulla ei sillä hetkellä ollut tossuihin vaadittavaa summaa, joten ne on siellä varattuna mulle, ja voin hakea ne vasta loppiaisen jälkeen kun liike avautuu taas. Harmittaa aivan sairaasti, kun en ole nyt päässyt enää tossuttelemaan, vasta 9 päivän päästä saan tossut kotiin. Ekan kerran kärjellä olo tuntui tosi erikoiselta, mutta olin yllättynyt siitä, ettei se ollutkaan niin kivuliasta ja tuskaista. Koska sovitustossuissa ei tietystikään ole nauhoja, astuin kärjelle vaan suoraan ilman rullailuja. Pystyin seisomaan jopa yhdellä jalalla, mikä oli musta aika yllättävää, mutta oli kyllä pakko pitää koko ajan parilla sormella tukea hyllynkulmasta, ilman tukea en todellakaan olisi ainakaan siinä sovitustilanteessa pysynyt pystyssä! Koko sovitustilanne kesti vähän päälle tunnin, ja seuraavana päivänä mulla oli pohkeet aika kipeet. Mietin vaan että mitenköhän tulen pärjäämään kärkitunneilla, kun pelkkä sovittelu aiheutti lihaskipuja! :D No kai ne pohkeet tottuu siihen. Toivottavasti. Vielä yhdeksän päivää....
http://submit-yield-obey.tumblr.com/post/132541356652
Tossuinnostuksissani kävin kuitenkin viettämässä joulun mieheni kanssa vanhempiemme luona. 23. päivä oltiin miehen vanhemmilla,  aatto mun vanhemmilla ja 25. päivä taas anoppilassa. Tapaninpäivänä lähdettiin kotiin, huuh. Joulu meni ihan kivasti, mutta 3 yötä toisten nurkissa ja kyläillessä on kyllä itselleni ihan tarpeeksi, ja oltiin molemmat miehen kanssa helpottuneita kun päästiin taas omaan kotiin. Onneksi vanhempamme asuvat samassa kaupungissa keskenään, niin joulun vietto on vähän helpompi. Me asutaan miehen kanssa vanhemmistamme n. 300km päässä, mikä ei sekään toki ole mikään älyttömän pitkä matka. Eräällä kaveripariskunnalla on huomattavasti hankalampi tilanne: toisen vanhemmat asuu Kajaanissa ja toisen Haminassa. Siinä onkin melkoisen kiva matka, jos haluaa käydä molempien vanhemmilla joulunpyhinä @_@
     Sain joululahjaksi paljon kivoja juttuja, kuten helmikorvakorut, kissataulun, kylpytakin, lautapelin, H&M:n lahjakortin ja kaksi kirjaa. Lahjakortin kävinkin jo eilen käyttämässä, mukaan tarttui myös muutama kiva vaate balettiin lämppävaatteeksi :) Ajattelin, että ihan oikeesti TARVIN lämppävaatetta, koska tammikuussa alkavilla kärkitunneilla tuskin tulee mikään ihan hirvee hiki, kun varmaan vaan harjoitellaan tangolla tyyliin kärjelle nousua ja muuta yksinkertaista juttua. Eli uusille tanssipaidoille oli ihan oikeesti tarvetta! Sori mulla ei ole nyt mitään kuvia otettuina näistä uusista vaatteista, tai mistään muustakaan. Laittelen kuvia sitten kun jaksan pitää täällä kotona jonkun kauheen fashion show'n :D
Tässä on aika hienot lämppähousut :) http://weheartit.com/entry/4891650
Olin suunnitellut, että tuon Ballet feet projectin jälkeen pidän loppiaiseen asti ihan vaan lomaa kaikesta treenailusta. Olen toki päivittäin aina välillä tehnyt relevéitä ja plién kautta rullailuja puolivarpeille, mutta en siis ole mitään sellaista tavoitteellista jutskaa tehnyt tai pitänyt mitään kunnollisia jumppahetkiä. Olen vaan huomannut, että puolivarpaille on välillä vaan tosi hyväntuntuista nousta kesken touhailun, samoin kuin jalkojen nosto ja sitä kautta lonkkien napsauttaminen tuntuu tosi ihanalta, joten sitäkin on tullut tehtyä. Näitä pikku juttuja lukuun ottamatta olen nyt reilu viikon verran lomaillut, ja olen tullut siihen tulokseen että en kyllä jaksa olla loppiaiseen asti toimeettomana. Tänään meinasin tehdä vähän theraband-jumppaa ja venytellä pohjeita ja nilkkoja :) Eilen myös kattelin yo-liikunnan kevätkalenteria ja ilokseni huomasin että on kyllä tositosi hyvä tarjonta maanantaista perjantaihin! Paljon just sen tyyppisiä jumppia (jooga, bodybalance...), joissa tykkään käydä. Lisäksi ajattelin mennä kokeilemaan tota foam roller -tuntia, mikä onkin just sopivasti keskiviikkoisin. Voi olla, että maanantain kärkitunnin ja tiistain kahden balettitunnin jälkeen keskiviikkona pikku rullailu ja vieläpä sen jälkeinen venyttelytunti tekee gutaa >:)

Ylihuomenna onkin sitten uuden vuoden aatto. Harrastaako kukaan uudenvuodenlupauksia? Mä en itse oikeen jaksa lupailla mitään ja muuteskin koko "new year, new me" on musta vähän tekopyhää! Ei tietystinkään kaikkien kohdalla, aivan varmasti monet on tehnyt myös hyviä ja pitäviä uudenvuodenlupauksia. Omalla kohdallani vaan tiedän, että joku lupaus tulevasta vuodesta on vähän tyhmä. Asetan itselleni tavoitteita ihan koko vuoden ajan, en silleen koe että uusi vuosi olisi mulle joku käänteentekijä. Joka tapauksessa, oikein hyvää ja menestyksekästä ja ihanaa tulevaa vuotta 2016 kaikille! <3

2 kommenttia:

  1. Sovittelun jälkeen et varmaan hoksannut venytellä niin ehkä siksi pohkeet kipeytyivät? Mä olen huomannut että jos vaan muistan ja jaksan venytellä riittävästi balettitreenien jälkeen niin hyvin harvoin mulla enää lihakset kipeytyy. Eikä kramppejakaan tule jalkoihin enää niin paljon kuin ennen. Eka ja tokakin vuosi balettitunneilla oli yhtä tuskaa kun ojennukset teki aina karmeet varvaskrampit. Nykyään enää harvemmin.
    Onnea uusista tossuista. Mullakin teki tiukkaa odottaa jo ennen joulua tehdystä sovittelusta joulun jälkeen että pääsin lahjaksi saamalla lahjakortilla hakemaan tossuja. Tampereen liikkeissä ole niin suurta mallivalikoimaa että ne on nyt nuo Grishko 2007 pro:t mitkä tuli valituksi. Eivät ne mitenkään jumalaisen täydellisiltä tunnu, mutta vähemmän kivuliailta pitää kuin kaikki Blochit joita kokeilin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on totta, en venytellyt sovituksen jälkeen, enkä myöskään lämmitellyt pohkeita tai nilkkoja ennakkoon lainkaan. Ja tosiaan, kokeilin kärkitossuja ihan ekaa kertaa, eli en ole koskaan ennen käyttänyt kyseisiä lihaksia ainakaan tuolla tavalla, niin voi olla että lihakset oli vähän ihmeissään :D Tai siis että varmasti kyllä sitten käytössä tottuu lihaksetkin uusiin liikkeisiin ja ei enää kipeydy, ainakaan niin paljoa.
      Tuossa liikkeessä kun kävin niin ei valitettavasti ollut muuta kuin Blochia, eri malleissa kylläkin, joten en luonnollisestikaan päässyt kokeilemaan muita merkkejä. Sieltä löytyi yksi hyvä pari, jonka päätin nyt sitten hankkia. Varmaan tässä sitten hitaammalla aikataululla, kun tulee käytyä esim. Turussa tai Tampereella kevään ja kesän mittaan niin käyn varmaan sovittamassa muitakin tossuja ja voin ostaakin uudet. Jossakin vaiheessa kuitenkin pitää hankkia uudet tossut, joten toimikoon nämä Blochin Jetstreamit nyt sitten ekoina :)

      Poista