keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

Ihana kevät!

Otsikko lienee vähän harhaanjohtava, sillä en ole oikeen ikinä tykännyt keväästä noin niinku vuodenaikana :D Kaikki on inhottavan märkää kun lumet sulaa, ja kylmemmät pakkaspäivät tuntuu keväällä paljon masentavimmilta kuin talvella. Nyt on kummiskin muutaman päivän ollut tosi ihana auringonpaiste ja lämmintäkin ja mulla on mieli tosi korkeella, joten siksi valitsin nyt tuollasen otsikon tällä kertaa :) Tästä tulee varmaan aika sekalainen postaus, mutta lähinnä balettikuulumisia, balettivaateasiaa ja ehkä vähän opiskelujuttuja olisi siis tässä pläjäyksessä tulossa.

Eilen pääsin vihdoin balettitunnille ja oli kyllä aivan tositositosi kiva juttu! Olin odottanut tuntia tosi innolla ja se oli kyllä odotuksen arvoinen. Tunti meni mun mielestäni ihan hyvin, tehtiin uusia sarjoja ja muistin ne kohtalaisen hyvin ensi näyttämältä. Lisäksi tehtiin uutta liikettä, fonduta :) olin kyllä katellut youtubesta tai muuten törmännyt tähän liikkeeseen ja kotona huvikseni kokeillut sitä, mutta ei oltu virallisesti tehty sitä tolla tunnilla ennen. Kyse onpi tällaisesta yhden jalan pliéstä, alkaa kohdasta 00:27:


Lisäksi tehtiin taivutuksia. Mun mielestäni ne on kivoja, koska taivutukset tuo mun mielestäni esimerkiksi esityksiin sellaista tietynlaista tunnetta ja pehmeyttä. Kiva ettei kaikki huomio ole aina jaloissa ja tiukasti tekniikassa, vaan justiinsa vaikka näiden taivutusten avulla kiinnitetään huomiota siihen balleriinaan silleen kokonaisvaltaisesti. En ole oikein varma saiko tuosta lauseen ajatuksesta nyt kiinni :'D
     Lisäksi aloitettiin jo hiukan meijän kevätnäytöstä 8) olen niin intona TÄSTÄKIN asiasta! Harjoitellaan joka tunnin lopulla vähän tota esitystä ja sitten pääsiäisen tienoilla aletaan harjoitella tunti viikossa. Tehdään sellanen järjestely, että kun meijän tunti ja perus1 tunti on peräkkäin (edelleen), niin se normi tekniikkatunti on sillon ensin yhdistetysti kaikille, ja sitten esitysharjoitus on sen jälkeen, ja niihin saa sitten osallistua kaikki esitykseen tulijat ja myös muut kiinnostuneet. Eli loppu keväästä on 2h belattia viikossa, jeeii <3
     Sille yliopistoliikunnan aikuisbaletille voi käydä huonosti, nimittäin tänään tuli viestiä, että ilmottautuneita on 11 ja ryhmää ei perusteta, jos ei ole väh. 16 osallistujaa :( Ja tunnit alkaa jo perjantaina eli ylihuomenna. Todella todella toivon, että saatais ryhmä täyteen! Ihmettelin vähän osallistujakatoa, koska edellinen kurssi oli ollut ihan täynnä, nii olisin kuvitellut että ne kaikki tyypit olisi halunnut jatkaa suoraan tähän kakkoskurssille... Onneksi alkaa sitten tosiaan pääsiäisen tienoilla tanssiopistolla 2x viikko, mutta olisin kyllä mielelläni alottanut täälläkin, ihan vaan kokeillakseni esimerkiksi että millaista on olla toisenlaisen opettajan ohjauksessa.
     Olen tässä talven mittaan miettinyt paljon treenivaateasiaa. Yksi kanssatanssijani eilen tunnilla ehdoitti (vitsillä tai ei) että mitä jos me treenailtais joskus tutut päällä :D hauska ajatus ehkä sinänsä, mutta mun mielestäni olis joskus hauskaa kokeilla treenata ihan kunnon tanssivermeet päällä! Opekin tuntui innostuvan ajatuksesta. Tuli tässä muuten mieleen, että syksyllä meillä oli kerran sijainen ja sekin sanoi, että välillä kuuluis harjotella ns. tällättynä, koska siihen treeniin tulee sillon ihan sellanen erilainen ote. Kannatan kyllä ehdotusta ihan tosissani, ei tietysti joka treeneissä mutta sillee välillä :) Mutta niin, haluaisin kyllä jonkinlaisen hameen tai helman ihan normitreeneihinkin. Olen ehkä nössö, mutta en ole vieläkään oikeen uskaltanut tilata kunnon leotardia+helmaa koska ei kellään muullakaan oo :D Tai yhellä taitaa muuten olla ihan kunnon leotardi, mutta muilla on oikeastaan perus trikoota ja joku yläosa. Mulla on ollut vaihtelevasti sellaset juoksutrikoot tai valkoiset sukkikset+trikooshortsit ja siihen sitten toppi. Meinasin että ottaisin kuvat mun erilaisista treenivaatekomboista, mutta en jaksa tällä hetkellä alkaa vaihdella vaatteita joten teen sen kuvapostauksen vaikka erilleen sitten kun jaksan :D  Lämmikkeitä mulla ei ihan hirveesti ole, koska olen kokenut ne tarpeettomiksi. Yleisesti ottaen olen aikamoinen vilukissa, mutta siellä tanssisalissa on aina tosi lämmin, etenki ku ollaan päivän viimeinen ryhmä nii tuntuu että se ilma on edellisistä ryhmistä vähän sellasta lämmintä ja hikistä :DD On mulla lämmittelyn ajan yleensä säärystimet ja pitkähihainen tai huppari, mutta heti kun alotetaan jo tangoilla nii riisun ne pois, koska tässä vaiheessa alan jo läkähtyä. Olisi kiva kyllä saada shortseille vähän vaihtelua ja hommata helma vaikkapa tässä kevään aikana.
     Leotardi-asia on ollut nyt jäissä vähän aikaa, sillä se mitä mulla olis suunnitelmissa, olis että kokeilisin täällä kotikaupunkini liikkeessä leotardeja ja se mikä osoittautuu sopivaksi, menis sitten tilaukseen jostain halvemmasta ulkomaalaisesta nettiliikkeestä :/ Haluaisin kyllä tukea kaupunkini ainoaa tanssiliikettä ja ostaa suoraan sieltä, mutta mulle ei vaan oo varaa maksaa 40-60e yhestä puvusta, kun netistä niitä sais jo 10-20e kappalehintaan. Ehkä sitten kun olen iso ja rikas....

Sain tosi hienon yllärilahjan mieheltäni, se oli tilannu mulle tällaisen paidan :DD En halua kuiteskaan osoittaa tällaista viestiä balettiopettajalleni! xD "Don't tell me what to do"

Lopuksi vähän opiskelukuulumisia! Viime postauksessa vähän matelin ja kiemurtelin opintojeni edessä ja tuntui, etten saa mitään aikaan. Nyt olenkin tässä viikon aikana tsempannut! Tein kandiini ne korjaukset ja muuteskin vähän hioin tekstiä. Sain sen jo lähes valmiiksi, laitoin sen nyt vielä ohjaajani tsekattavaksi ennen lopullista palautusta, koska mulle tuli vähän ongelma kuvientulkitsemisen kanssa. Halusin vaan varmistuttaa ohjaajallani, etten oo kirjotellut sinne kuvatekstiin ihan läpiä päähäni. Elikkäs kandi alkaapi olla loppusuoralla :) Tilaston välitentin jälkeen olen nyt ollut luennoilla tosi skarppina. Aiheena on ollut aikasarja-analyysi, mikä on oikeastaan aika mielenkiintoista. Harmilloisesti spaktrianalyysia käydään ilmeisesti vaan ihan sivumennen, ja se olis just se asia mitä mun pitäis tietää -.- nimittäin se spektrianalyysi liittyy kiinteesti tohon mun kandiini ja aivotutkimukseen noin niinku yleensäkin. Muisteluni asioista ''taajuus'' ja ''hertsi'' on meinaan aika hataria ja peräisin jostakin ehkä yläasteen fysiikantunnilta :/ Sain myös sen kasvatustieteen tehtävän tehtyä ja palautettua, suoritusta en tosin vielä ole siitä saanut, mutta ei ne yleensä tulekaan ihan näin nopeesti. Kurssista ei ole siis tenttiä vaan koko kurssina aikana on tehty neljä tällaista isompaa tehtävää, toivottavasti olen saanut kaikki läpi. Eli pikku ryhdistäytymisen jälkeen kaikki on ihan mallillaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti