tiistai 28. heinäkuuta 2015

8., 9. ja 10. balettitunti (apua menen jo sekaisin näissä numeroissa)

No niin arvon kuulijat!! Nyt mulla on pikkusen aikaa kertoa taas balettiharkoistani. Kuten eilisessä postauksessa mainitsin, nyt mulla on ollut sen open tunteja, joista en kesäkuussa erityisemmin pitänyt. Mutta nyt täytyy sanoa, että olen tykännyt näistä hänen tunneistaan aivan hirveesti! Mun mielestäni tämä opettaja on ollut ihan erilainen nyt kuin mitä se oli kesäkuussa, sekä opetusmetodeiltaan että sarjoiltaan. Mun mielestäni hän on ollut oikeen hyvä opettaja, ja olen todella tykännyt käydä tunneilla. En tiedä, mikä hänellä sitten silloin kesäkuussa oli, vai oliko mulla joku tiedostamaton asenneongelma, vai missä oli vika, eikä sillä ole kai väliäkään. Nyt olen tykännyt hirmupaljon käydä näillä tunneilla (joita on nyt siis ollut jo 3 kappaletta).
     Viime viikon tiistaina, kun menin hänen ensimmäiselle tunnilleen, mulle kävi vähän köpelösti. Suunnilleen puolivälissä pyöräilyä mun takarengas räjähti :( Onneksi olin lähtenyt hyvissä ajoin, sillä ehdin juuri ja juuri paikalle, vaikka jouduin  taluttamaan pyörää reilut pari kilometriä. Siinä puolijustessa matkalla mietin, että en kyllä kehtaa mennä tanssisaliin enää jos sarjat on jo aloitettu. Onneksi ehdin paikalle vasta kun ensimmäiseen sarjaan annettiin ohjeistusta. Mutta silti mua ärsytti aivan älyttömästi, koska tykkään olla tunnilla ajoissa jotta voin lämmitellä ja orientoitua tulevaan treeniin. Nyt vaan ryntäsin saliin ja jo alkoi pliéet. Olin ihan hengästynyt ja edelleen sellaisessa paniikinomaisessa "voi hitto myöhästyn"-olotilassa, mutta onneksi sekin meni siinä tankosarjojen aikana ohi.
     Ollaan nyt näiden kolmen tunnin aikana tehty sama treeni tangolla ja keskilattialla, ja olen tykännyt kyllä kaikista tosi paljon. Taso on just sopivan haastava, ei liian vaikea että ahdistuisin muttei liian helppokaan. Keskilattialla jotkut sarjat tuo toisinaan hieman vaikeuksia, mutta niin se kai kuuluu mennäkin? Tai että kai oppimiseen kuuluukin se, että ensin on vähän hankalaa, ja sitten ei enää olekaan :D Vielä olisi tämän viikon torstain lisäksi kaksi viikkoa, toivon että me tehtäisiin näitä samoja sarjoja tämä aika. Ettei käy niin kuin sen viime open kanssa, että just kun mulla alkoi sujua niin sitten loppuikin jo.
     Olen nyt pitänyt treeneissä vaan yhdistelmää shortsit ja toppi +leggingsit. Olen polkenut opistolle ja on ollut kaunis sää, enkä ole viitsinyt ottaa vaihtovaatteita mukaan, joten näillä mennään. En viitsi polkea balettipuvussa, koska se tuo kaikkia erinäisiä hankaluuksia :D Koska sitten siihen päälle pitäisi laittaa jotkut housut ettei näytä tyhmältä, mikä tarkoittaa sitä että trikoiden päälle housut = liian kuuma jne. Joten olen tullut tulokseen, että shortsit ja leggengsit on vaan helpoin ratkaisu. Syksyllä voikin laittaa tuulihousut koko helahoidon päälle ilman ettei tule liian kuuma.

Kissa tuli sopivasti kiähnäämään kuvanoton hetkellä...

Huomenna pitäisi kolahtaa tanssiopiston lukujärjestus 2015-2016 postilaatikosta!!! Kumma juttu, en edes ollut asiasta ihan näin täpinöissäni vielä vielä viime viikolla, mutta tänään kun ilmoittivat postittaneensa lukkarit, mulle iski ihan hirvee jännitys! :D Siis toki olen odottanut tätä innolla, mutta nyt mulle iski aivan kauhee malttamattomuus. Yllätyin muuten melkoisesti, kun kuulin opettajan tänään sanovan, että tuo taso, mitkä nää hänen tuntinsa nyt on ollut, vastaisi perus3:sta. Ainakaan tämän perusteella mulla ei siis olisi sen kummempia vaikeuksia ottaa sitten se perus1 ton alkeet2 kaveriksi. Toki tasot riippuu varmaan paljon myös opettajista.

Nyt palaan taas ton metaetiikan kurssin pariin. Tänään päivällä mulle alkoi vihdoin ja viimein hiukan valjeta tuo kirja, toivottavasti saan siitä nyt taas kiinni!

Olin tuossa heinäkuun alussa pienellä puistoretkellä, mistä otin kivan kesäisiä kuvia. En ole mikään valokuvaaja, ja kukatkin on kai aika mielikuvitukseton kuvaamisen aihe, mutta mun mielestäni tää on silti ihan kiva kuva :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti