sunnuntai 13. joulukuuta 2015

Kuulumisia tältä viikolta

Mooi.
mun Ballet Feet Projectin piti loppua tänään, mutta julistan itselleni viikon lisäaikaa! :D Mulla oli tuolla alkupäässä yksi vähän huono viikko, joten lisäviikko lienee paikallaan. Katsotaan siis ensi sunnuntaina tilannetta uudelleen. Selailin jotain mun balettikuviani, ja huomasin sattumoisin että puolivarpaille nousussa yhdellä jallalla on tapahtunut huikee muutos!

Mitäs tästä sanotte? :)
Kyllä se kanta sieltä nousee! Haha, toi vanha kuva on vielä tuollainen huonolaatuinenkin ja edistyneessä kuvassa taas parempi laatu, ihan ku jossain ostosteeveessä ne on sillee mustavalkoisena ja ihan sukeena ne ihmiset, mut sitte kun tulee se uusi hyvä tuote niin kuvaan tulee värit ja ihmiset hymyilee :'D Mutta niin, olin suoraan sanoen todella yllättynyt, kun huomasin tämän, koska mulla itselläni on sellainen tunne, etten ole mitenkään ihan kauheasti kehittynyt. Vaan valokuvat ei valehtele ;) Olen myös tosi tyytyväinen että olen alusta alkaen ottanut kuvia, koska tällaiset konkreettiset todisteet saa mut innostumaan ja motivoitumaan. Ei mulla siis ole baletin saralla mitään motivaatio-ongelmia, mutta nämä saa mut innostumaan aina lisää! Tietysti pakko nyt mainita, että eihän toi mun puolivarvasasento suinkaan pysy esim. jonkun koko frappé-sarjan ajan noin korkeella, että kyllä se aina hitaasti laskee matalammalle kohti sarjan loppua. Mutta jotain hei silti!

Mitäs muuten kuuluu? Itselleni kuuluu ihan hyvää. Mulla alkoi työt tällä viikolla, tosin vain perhedytyksen ja koulutuksen muodossa. Loppu vuosi on vapaata, ja itse työn teko alkaa tammikuussa. Harmi, olisin jo ihan valmis tekemään työtunteja! Koulutuksen lisäksi olin tällä viikolla BodyBalancessa ja joogassa, ja tykkäsin molemmista tosi paljon. Vaihtuvien ohjaajien ja ohjelmien vuoksi ei oikein ikinä voi tietää, onko tulossa hyvä vai "meh"-jumppatunti, mutta tällä kertaa molemmat oli tosi onnistuneita. Vaikka se bodybalance ohjaaja oli musta vähän, ööh, outo :D Se selitti vähän kaikkea kummallista sen tunnin aikana, esim. tehdessä eteentaivutusta suoralla selällä "katso alas, onko tullut jo lunta" ja kaikkea muuta tollasta! Oli se siis ihan hyvä ja hauska, mutta vähän kyllä ihmettelin. Koska tämä oli yo-liikunnan viimeinen viikko ennen joululomaa, tunnit ja aikataulut oli poikkeukselliset, ja kävin joogassa torstaiaamuna. Ihanan rauhallinen tunti, tykkäsin kovasti. Seuraavan kerran yo-liikuntaa on vasta tammikuussa, ja vieläpä uudella lukujärjestyksellä! Jeei millaisiakahan aikatauluja ja tunteja on tulossa.

Sitten juttuun, josta olen tosi innoissani! Olin tänään katsomassa tuollaista lähes spektaakkelimaista esitystä, joka koostui kaupunkini eräästä tanssikoulusta (ei se mun vaan eräs toinen), sirkus- ja parkourkoulusta. Esitys oli upea! Siis kerrassaan todella wau! Oletettavastikin esitys koostui parkour-esityksistä, ilma- ja pariakrobatia-osuuksista, tanssiesityksistä, sirkustempuista kuten jongleerausosuuksista, jumppapallon päällä kävelyistä, ja sellaisen ison vanteen sisällä pyörimisestä (en tiedä miksi sitä kutsutaan, mutta siis sellainen ihmisen kokoinen pyöreä vanne minkä sisään niinku mennään ja pyöritään). Musiikit oli tosi onnistuneita, ja valonkäyttö kruunasi ihan koko esityksen. Ehkä joku 4-vuotiaiden parkour-ryhmä ei tehnyt kovinkaan huikeeta vaikutusta, mutta nekin oli ihan hauskoja :) Yllätyksekseni siellä oli aika paljon ihan pikkulapsien, n. 4-7v ryhmiä, mutta yleensä silloin oli myös aikuisia lavalla, ymmärtääkseni ne oli niitä sirkuksen perheryhmiä. Aina kun lavalla on paljon lapsia, tulee helposti vähän sellainen kaaottinen tunnelma, mutta musta koko esitys oli tehty sillä tavalla hyvin, että lavalla tapahtui koko ajan jotain kiinnostavaa. Esimerkiksi yhden lapsiryhmän aikana lavan etureunassa joku pari teki pariakrobatiaa siinä samalla. Monet ohjelmanumerot muutenkin vaihtui silleen kivan liukuvasti, eikä niin että pimeys > seuraava ryhmä menee alkuasentoon ja sitten aloittaa, vaan siinä tapahtui vähän kaikenlaista ja ohjelmanumerot liukui toisiin. Pikkulapsiryhmiä enemmän siellä oli toki nuoria ja myös aikuisia, jotka oli aivan käsittämättömän taitavia. Olin oikeesti niin vaikuttunut joistakin kohtauksista, että pillitin siellä katsomossa :'DDD En siis tietenkään ääneen! No niin, olin niin kovin haltioissani tästä kaikesta, niin enköhän sitten kotona alkanut googlettaa että miten mäkin voin aloittaa sirkuskoulussa :'D Aivan erityisesti mua kiinnostaisi lattia- ja ilma-akrobatia, mutta tämä jäänee vain haaveiluksi. En mulla varmaan riitä rahat uuteen harrastukseen, ja muutenkin. Olen vään tällaista helposti innostuvaa sorttia, ehkä mun ei kannata lähteä ainakaan heti kaikkien mun päähänpistojeni mukaan :) Tosin ilmajoogan kurssia mietin jo tuossa alkusyksystä, kun tuli sellainen tarjous. Selvästikin jonkinlainen ilmataiteilu täytyy toteuttaa ainakin jossakin vaiheessa! Ilma-akrobatialla tarkoitan siis tällaista:

Sellaista tällä kertaa. Alkuviikon balettitunnit meni ihan hyvin, ei mitään erityistä mainittavaa tainnut olla. Ensi viikolla viimeinen baletti, nyyh :( En koe olevani erityisen joululoman tarpeessa, koska ei mulla ole ollut koulua juurikaan koko marraskuun aikana, eikä joulukuussakaan. Toki itse joulu on silti kiva :)

4 kommenttia:

  1. Haha oon menossa tammikuussa kokeilemaan tuota ilma-akrobatiaa, koska itsekin innostun helposti :D!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeei raportoi sitten millasta se oli! Varmaan itsekin menen tonne sirkuskouluun kahden viikon ilmaiselle kokeilulle testaamaan :)

      Poista
  2. Tosi iso muutos sun nilkoissa tapahtunut! Tosi hyvä :) Aina pitäisi muistaa ottaa kuvia omista saavutuksista. Niistä huomaa parhaiten miten on oikeasti edennyt.

    Tota ilma-akrobatiaa olisi hauska kokeilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Jep, aion mennä kokeilemaan tot ilma-akrobatiaa, mutta hiukan mulla kuumottelee ajatus siitä että tipahdan sieltä niskoilleni ja neliraajahalvaannut :'D

      Poista