tiistai 9. elokuuta 2016

Kiireinen elokuu

Moikka vaan!
Mulla on elokuu alkanut erityisen vauhdikkaasti töissä, koska hommaa on ja paljon. Oma sopparini sanoo että 70h/kk on maksimi, ja tänään päästiin jo yli puolivälin tunneissa. Vaikka eletään vasta 9. päivää! Tietää vapaata loppukuusta :) No joo, päivät on mennyt töissä viilettäessä, illalla baletissa ja lenkillä Tämä kolme kertaa viikossa balettia on tuntunut tosi kivalta määrältä, ja on ollut todellakin henkireikä kun töissä on tosiaan ollut kiirettä ja vähän stressiäkin. Ihan sama mitä töissä on ollut tai jos mielen perällä on ollut gradu-ahdistusta, balettitunnilla unohdan vaan ihan kaiken murheen. Ihana baletti. Balettitunneilla on mennyt ihan kivasti, tuntuu että tässä on nyt hinkattu aika paljon asioita, jotka oli vielä kesän alussa mulle ihan uusia. Koen oppineeni aika paljonkin kaikkea :) Erityisesti kärkitunneilla on tullut todella paljon tehtyä sarjoja, joissa on sellaista ihan perus toistoa, nousja varpaille ja piruetin alkeita. Olen todella kokenut nämä kesän tunnit oikein antoisiksi.
     Baletin lisäksi olen käynyt aika ahkerasti lenkillä ja tehnyt tuota jalan kuntoutusjumppaa 2-3 kertaa viikossa. Pääsääntöisesti kävelen lenkillä, mutta nyt viimeiset kaksi kertaa olen juossut! Suunnilleen 1,5 vuotta sitten kävin lääkärissä tuon polven takia, ja hän ei suositellut juoksemaan asfaltilla, joten lopetin sen tykkänään. Mulle kuitenkin tuli kauhee juoksufiilsi viime viikolla lenkillä, joten ajattelin että mikäs siinä, tuskin mun jalkani kuolee jos pari kertaa vuodessa juoksen. Ja oikeastaan se lääkäri sanoi silloin, että kaikki liikunta on vaan hyväksi polvelle, ja kun itse kysyin, että onko jotakin mitä tulisi välttää, niin hän sanoi että no ei ehkä kannata juosta asfaltilla. Eli ei siis mikään jyrkkä ei, josta tulkitsen että ehkä silloin tällöin joskus voi vähän juosta. No niin, juoksin sitten menemään, ja olin tosi yllättynyt miten kauan jaksoin! Edellisestä kerrasta oli tosiaan vierähtänyt jo aika pitkä tovi. Tästä intoutuneena juoksin sitten toisenkin kerran, mutta pidin matkat silti lyhyinä, alle kahden kilometrin pituisina. Musta oli kiva kuitenkin huomata, että "pelkkä" baletti ja arkipyöräily ja kävelylenkit oli pitänyt myös juoksukuntoa niinkin hyvänä. Mulla on myös erittäin hyvä lenkkeilymotivaatio, sillä menen aina morjenstamaan tällaisiä kavereita tuohon reilu parin kilsan päähän:






Rakastan kaikkia eläimiä kauheesti ja nämä villakaverit on oikeesti vaikuttanut mun lenkkeilyyni hyvin positiivisesti :D Pari noista lampaista taitaa olla tiinenä, kun ainakin muutamalla on tosi iso maha. Ehkä näemme blogissa vielä kuvia pikku-lampaista :) Toki lampaiden lisäksi kauniit kelit on vaikuttanut lenkkeilyyn. Ja myös se että töissä on kiirettä ja tulee istuttua paljon. Sillon kun päiväsaikaan on paljon tekemistä, huomaa että myös iltaisin tarttuu toimeen ja tekee juttuja. Itse olen sellainen, että jos ei oikeen ole mitään tekemistä päivällä, esim. joitakin vuosia sitten kun olin työttömänä, ei tullut tehtyä oikeen mitään. Passivoidun kauheesti, jos päivisin olen vaan kotona. Mulle tekee hyvää sellainen semivauhdikas elämänrytmi ja silloin olen ehdottomasti parhaimmillani. Toki liikaa on liikaa, sehän on selvä.
     Baletin, lenkkeilyn ja töiden lisäksi ei mulle kauheesti muuta kuulukaan. Vaikka on ollut ihan aurinkoista, en ole iljennyt enää mennä uimaan, koska siihen vaaditaan hellettä että raaskin mennä kastamaan herkän nahkani järviveteen. Se on hiukan sääli, koska tykkään käydä uimassa. Olen kotosalla tehnyt kuntoutusjumppaa ja lueskellut skandinaavisia dekkareita. Netflixistä tulee tällä hetkellä töllötettyä iltaisin House of Cardsia, aivan loistava sarja! Ostin viime viikolla vielä rasian mansikoita, kun lehdissä on kovasti kohkattu mansikkasadon jäävän pieneksi. Tein pari herkkuvälipalaa:
Mansikat, banaani ja maustamatonta jugurttia
Maustamatonta jugurttia minkä sekaan on pilkottu mansikoita, en tiedä miksei se näytä kuvassa yhtään vaaleanpunaiselta, pähkinöitä ja kahvia

Vielä tämä viikko balettia, sitten on viikon tauko ja sitten alkaa syyslukukausi. Yliopistossa opinnot alkaa vasta tossa syyskuun puolella, tais olla 9. päivä kun alkaa luennot. Viimeinen syksy opinnoissa! x( ihan jäätävä ajatus, hyi ei ajatella sitä nyt.

Tää oli vähän tällainen sekava kuulumispostaus vain, mites teillä menee? :)

5 kommenttia:

  1. Mulla ei juoksukuntoon auta mikään muu kuin juokseminen o___o. Ylipäänsä juokseminen on ollut mulle aina kauhean hankalaa.
    Tykkään arjesta ja sen rutiineista, joita olenkin yrittänyt epätoivoisesti luoda. Mitään pakollista menoa kun ei tällä hetkellä ole. Tulee ahkerampi olo, kun on edes pikkuisen aikataulutettu päiväohjelma :D.

    VastaaPoista
  2. Minusta on aina mukava lukea postauksiasi, vaikka harvemmin olen nyt kerennyt kommentoimaan! :)

    Haluaisin itsekin aloittaa juoksemisen, mutta olen ihan kamalan laiska lähtemään... piirustuslehtiö houkuttelee liian usein enemmän kuin lenkkarit. Toivottavasti syksyn tulo auttaa motivoimaan, kun tanssitunnit alkavat ja olen aloittanut kuntosalilla käymisen myös! Tässä meidän lähellä on aika paljon hevosia, joita näkee lenkillä, mutta mutta niistä ei ole enää kohta apua kun muutamme pian uuteen asuntoon. Nuo lampaat ovat aivan supersöpöjä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ompas kiva kuulla :)
      Toisaalta, tanssi ja kuntosalikin on musta jo aika hyvin mitä tulee liikkumiseen. Jos ei juoksuta niin ei juoksuta :D Piirtäminen on mukavan luovaa puuhaa, joten vähintäänkin siis yhtä terveellistä kuin liikkuminenkin. Ja lampaat oli ihania, huom. imperfekti :'(( Kerron tarkemmin ensi postauksessa lampaiden kohtalosta!

      Poista
  3. Hei mikä sulla olikaan siinä polvessa vikana? Meinaan, mulla on jo reilun vuoden päivät aina naksunut toi vasen polvi rappusia ylös kävellessä ja muutenkin joka kerta jos jotenkin ponnistan sillä? :s En oo ikinä näyttäny sitä lääkärissä tms, kun ei ole varsinaisesti sattunut. Oon yrittänyt vaan syödä omega3:sta kun sillä pitäis olla niveliä auttavia vaikutuksia. Eipä ole vieläkään lähtenyt tuo ainiainen naksuminen.. Juoksussa huomaan sen polven rasittuvan jotenkin erityisen paljon, niin mietityttää onkohan se hyväksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohoh sori en oo käynyt blogissa hetkeen niin en ollu huomannu tätä! Mulla on siinä toi kondramalasia, eli rustonpehmennystauti. Mun polvilumpioni on siis pehmeä, mikä ilmoittaa itsestään aina välillä sellasella ärsyttävällä paineen tunteella, etenkin silloin jos jalka on koukussa paljon. Esimerkiksi autoa ajaessa se on välillä ärsy, kun pitäis saada kytkinjalkaa vlillä suoraksi, kun siihen tulee se paineen tuntu. Se on välillä vähän ongelmallista. Mulla ei ainakaan liity tähän polveen mitään erityistä naksumista, vaan siihen tulee justiinsa sellanen paine, ihan ku joku puristais sitä jollakin nauhalla. Ja joillakin se polvi myös vihloo, mut mulla ei onneks. En osaa sanoa mikäköhän toi sun naksuminen vois sit olla :( Olen kuullut et jos naksuminen ei aiheuta kipua, se on ihan ok ja tervettä, mut en sit osaa sanoa tohon oikeen mitään.

      Poista