torstai 6. elokuuta 2015

12. ja 13 balettitunti ja joogaa

Heipparallaa.
Okei nyt musta alkaa hippasen tuntua siltä, että kesän tunnit on alkanut vaikeutua :D Viitaten siis siihen, miten vähän aikaa sitten sanoin, että "kyllä mää varmaan pärjään perus2 tunneilla, koska kesäjakso on ainakin tämän viimeisen open kohdalla ollut suunnilleen tasoa perus3". No nyt musta alkaa myös pikkuhiljaa tuntua siltä. Tankosarjat on edelleen kivat kyllä, mutta diagonaalissa tehtävä sarja on melko vaikea, siihen sisältyy liikkeitä jota en ole koskaan ennen tehnyt, JA sitä monimutkaistetaan ja pidennetään jatkuvasti. Ja nyt mulle alkaa tulla jo hieman paniikinomaisia oireita :D Oikeastaan se sarja meni periaatteessa, omalla mittapuullani hyvin, sillä muistin kyllä kutakuinkin mitä minkäkin liikkeen jälkeen tulee, se on jo alku hei! Itse liikkeet (etenkään mulle uudet sellaiset) ei tule vielä kovinkaan kauniisti ja tanssillisesti. Mutta tein parhaani. Tänään mulle tuli ensimmäistä kertaa sellainen fiilis, että alkaa olla ikävä alkeistunteja.
     Josta puheenollen, ilmoittauduin nyt sitten niille kahdelle peräkkäiselle tunnille, eli tiistain klo 19 ja 20 oleville perus1 ja alkeet2 -tunneille. Edelleen kyllä harmittaa, että ne on tuolla tavalla samana päivänä. No, jokatapauksessa odotan tunteja innolla. Tuntuu, että olen tällä kesäjaksolla kehittynyt aika paljon, joten on kiva mennä kokeilemaan, että miltäköhän tuo alkeet2 mahtaa tuntua tämän jälkeen. Tällä hetkellä on sellainen tunne, että olen varmaan helpottunut kun pääsen tuttuun ja turvalliseen ryhmääni, tutulle opettajalle ja tekemään helpompia liikkeitä. Nyt kun oikein aloin pohtia, niin tehtiinkö me edes alkeet1 -tunneilla diagonaalissa mitään sarjoja? Mun mielestä taidettiin tehdä vaan lähinnä piruetteja ja bourréeta, mutta ei mitään varsinaisia yhdistelmiä liikkeistä, muodostaen sallasta sarjaa. Niitä oli vasta alkeet2 ja perus1 -tunneilla, joissa kävin muutaman kerran korvailemassa.
   
Eilen olin myös pitkästä aikaa joogassa. Yliopistoliikunta oli heinäkuun kesälomalla, mutta jatkuu nyt vielä elokuun ajan, ennen kuin tulee syksy ja uudet jumppakalenterit. En ole nyt pariin kolmeen viikkoon edes kotona joogaillut, kun kirjottelin niitä etiikan esseitä tuli hännän alla (tai läppärin alla?), enkä sitten oikeen enää iltaisin jaksanut joogata. Mikä on vähän tymä ajatus, koska sehän olisi ollut vallan hyvä ja rentouttava vastapaino sohvannurkassa kököttämiselle ja lukemiselle ja kirjoittamiselle. No, kuitenkin, olin eilen aamujoogassa ja voi että kyllä tykkäsin. Ja huomsin kyllä tänään, ettei ole tullut joogattua, sillä koko yläruumis oli ihan jäykkänä ja kipeenä, ja jostain syystä myös oikea lonkankoukistaja tuntui vähän kipeeltä (en tiedä johtuiko se joogasta). Luulen että se on se alaspäin katsova koira -asana, mikä aiheuttaa aina seuraavalle päivälle lihaskipuja käsivarteen, olkapään ja lapojen seudulle. Kai se on ihan normaalia että seuraavana päivänä tuntuu, sillä en kovin usein noin niinkuin muuten ole sellaisessa asennossa :D
     Että ei sen kummempaa tällä saralla. Ai niin, H&M:ssä on tällä hetkellä kampanja, jossa kaikista urheiluvaatteista saa -20%, kun kassalla näyttää jonkin oman treenikuvansa, joten hyödynsin tarjouksen ja kävin ostamassa aivan loistavat uudet pöksyt!! Sivussa olevien kuvien on tarkoitus esitellä näitä uusia housujani. Aika kauan kattelin niitä "kosmoshousuja" kun ovat nyt muotia, ja tunnustan että olen itsekin ihan tykästynyt niihin. Olla nyt universumin kuva housuissa, onhan se ihan siistiä :D Mutta päädyin nyt kuitenkin ostamaan tuollaset harmaakuosiset, tykkään näistäkin kovasti. Nyt täytyy kyllä hankkia ehkä joku uusi lämppäpaita sen harmaan tilalle, sillä en ihan kokoharmaissa tahdo olla, näyttänee joltakin 80-luvun kerrastolta! :D Kissapaita tietysti sopii. Ei mun oikeen tule käytettyä vieläkään tota mun helmaani balettitunneilla (ainakaan toi omistamani Plumen helma ei oikeen oo sittenkään mieleeni, voisin ehkä jossakin
vaiheessa kokeilla jotakin toisen merkkistä ja mallista helmaa), joten lienee parempi mennä sukkikset+shortsit, tai jumppatrikoo alaosalla. Tässä kesäjakson aikana olen muutaman kerran käyttänyt siis tota helmaani, mutta mua ärsyttää suunnattomasti kun se pompahtaa tunnin aikana ylöspäin. Tosin se on toisinaan mulla muissakin vaatteissa ongelmana. Erottuva vyötärö on monlle naisille jonkinlainen unelma, mutta se ei ole oikeasti kovin käytännöllinen, sillä kaikki navankohdalle ulottuvat, hiukankin kireät vaatteet (oli sitten topin helma tai hameen vyötärönauha) pompahtaa tuohon ohuempaan kohtaan vyötärölle. 

Mulla ei juurikaan ole mitään treenikuvia puhelimessa, joten päädyin näyttämään H&M:n kassalla kuvaa, jossa ratsastan hevosella (ensimmäistä kertaa elämässäni) Havaijilla tulivuoren rinteellä. Kuulostaa aika eeppiseltä, ja sitä se myös oli, ainakin itselleni :)

Olen ollut Bloggerissa nyt 1,5v, ja äskön vasta oivalsin, että kuviahan voi laittaa tolleen muuallekin kuin keskelle! Voi minua hölmöä! 
PS. olen nyt 20min yrittänyt muokata tätä tekstiä ja noita kuvia jotenkin järkevästi, ja siltikään en saa tuota tekstirivä pois noiden kahden kuvan välistä. Kiitos ja anteeksi, ehkä pidän myös jatkossa kuvat keskellä tekstiä niin ei tule näitä teknisiä ongelmia. 
Haleakalan uinuva kraateri ja ihana Rocky-heppani <3

5 kommenttia:

  1. Mä olin just tänään ekalla "oikealla" ratsastustunnilla! Mentiin kentällä ja maastossa. Oli kyllä tosi hauskaa ja jännää :D.
    Noi housut näyttää kivoilta :).

    Tuo Bloggerin kuvienasettelu-työkalu on tosi hankala, eikä ikinä toimi mulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä heporatsastus oli aivan IHANAA <3 Tosin tällaisena über-eläinrakkaana ihmisenä musta tuntui pahalta ns. ''potkia'' sitä kylkeen kun istuin sen selässä ( = ohjeistuksena liikkumaan eteenpäin), sillä ilmeisesti Amerikassa on erilainen ratsastuskoulukunta kuin Euroopassa. Euroopassa mun käsittääkseni hepoa ohjeistetaan vaan käyttämällä suitsia? No kuitenkin, niin se cowboy opetti mua ohjaamaan sitä hepoa, että kun haluan lisää vauhtia, niin kantapaillä annetaan merkki siihen hepon kylkeen. Tosin hevonen on iso eläin, eikä se varmaan juurikaan pahastunut niistä mun säälittävistä yrityksistäni :D Mä löntystelin siellä porukan hännillä, ja se cowboy vaan huusi mulle että ''give him a real nice kick!'', mut eipä toi Rocky ihan hirveesti välittänyt vaikka yritinki saada siihen vähän vauhtia. Joka tapauksessa kokemus oli aivan huikee, ja haluaisin kokeilla ratsastusta täällä Suomessakin. Valitettavasti hinnat on melko päätähuimaavia...

      Poista
    2. Suomessa ainakin yleensä käytäntönä on painaa pohkeilla hevosta kylkeen (ei kuitenkaan mitään superrutistusta), jolloin heppa lähtee liikkeelle/kiihdyttää vauhtia raviin tms. Mulle on ainakin aina sanottu, että ei potkita kantapäillä tms. Hevosen voi pysäyttää/hidastaa ohjista hieman vetämällä.
      Kuulostaa oudolta touhulta tuo potkiminen :'D.

      Jep, niin tuo onkin kallista. Ollaan onneksi löydetty hyvinkin edullinen talli, jolla pikkusiskoni tulee syksyllä käymään n. kerran kuussa. Hinnat ovat puolet muiden tallien hinnoista! Opetus on silti laadukasta ja opet mukavia.

      Poista
    3. Cowboy- ja kouluratsastusmeininki eroavat toisistaan aika paljon (en tarkoita nyt mitään Kyra Kurklund-meininkiä :D), just niinkuin Helinä sanoi: Suomessa ainakin pohkeiden painalluksella ohjataan hevosta, länkkärimeiningillä kannukset jalkaan ja kantapäillä :/
      Mä olin nuorena ihan hirveä hevoshullu, 15-vuotiaana mulla oli oma hevonenkin. Tosin kauppa jouduttiin purkamaan, koska meitä huijattiin siinä tosi pahasti >:( En ole enää varmaan 4,5 vuoteen käynyt hevosen selässä, yksi tunti on niin järkyttävän kallis, että sille 30 eurolle on rahattomalla opiskelijalla muutakin käyttöä :/

      Poista
    4. Meillä ei onneksi ollut mitään kannuksia (en tiedä olikohan sillä cowboylla), mutta ohjeistus oli että potkasu kantapäällä, mikä tuntu mun mielestä kamalalta :( Siinä jalat hyvin harallaan ja aukikierrossa oli mun mielestäni hankala edes saada hirveesti voimaa potkuun, niin luulempa että ne mun potkuni ei juurikaan siinä hepassa tuntunut, tai sit sitä ei vaan muuten hirveesti kiinnostanut totella mun ohjeitani :'D
      Mä olen lapsenakin tykännyt eläimistä kauheesti, mutta mulla ei ollut varsinaista heppavaihetta. Me harrastettiin siskon kanssa molemmat taitoluistelua koko lapsuus ja varhaisteini-ikä. Voi olla että olen joskus kysynyt, että saisinko aloittaa ratsastuksen, mutta vastaus on ollu vaan ''ei''. Voin ainakin kuvitella mielessäni tuollaisen keskustelun :D

      Poista