tiistai 30. kesäkuuta 2015

3. Balettitunti ja treenivaatteiden shoppailusuunnitelmia

Heippa vaan! Tänään olin kolmannella balettitunnilla, ei tapahtunut mitään erityistä. Tänään tuntia veti eräs opistomme vakkareista, mukava ope ja kivat sarjat. Ja jos aikaisemmissa kirjoituksissa olen kehunut piruettejani, tänään ne ei sitten enää onnistuneetkaan. No, sellaista se kehitys kai on, välillä otetaan askelia eteenpäin ja sitten ne lähteekin taaksepäin. Olisi tosi kiva nähdä itseään tekemässä piruetteja vaikka videolta, koska siinä pyöriessä ei oikein itse pysty näkemään sitä omaa suoritusta. Silloin kun mulla oli keväällä niitä omia peilisalivuoroja, mun piti kuvata ja yritinkin, mutta en saanut tyhmää kameraa toimimaan halutusti. Videon katsominen voisi olla traumaattista, mutta hyvin, hyvin opettavaista. Olisi myös kiva nähdä, että miltä esimerkiksi mun grand jeté näyttää, tuskin ainakaan spagaatilta, mutta että onkohan se edes hiukan sinnepäin.
Piruetteja lukuun ottamatta tunti meni muuten ihan hyvin. Tehtiin keskilattialla uutta sarjaa ja taas hieman söhlin siinä ekoja kertoja kokeillessa, mutta ehkäpä torstaina onnistuu. Mun täytyy aina tehdä monta kertaa, ennen kuin opin jonkun sarjan, koska olen hieman lahopäinen.
Grand jeté
 Koska tanssivaatteita on kiva katella nettikaupoista, olen käyttänyt hyvän tovin pohtiessani ensi lukuvuoden treenivaatetustani. Ei sillä ettenkö voisi käyttää vanhoja kamppeita, mutta uusia on aina kiva ostaa :) Olen tässä kevätlukukaudella käyttänyt jonkin verran mustaa lyhythihaista Plumen pukuani, enimmäkseen shortsien tai jumppatrikoiden kanssa yhdisteltynä. Tunnustan, että olen käyttänyt vaaleanpunaista helmaani ehkä 2-3 kertaa :< Havahduin tähän asiaan tänään, joten kietaisimpa helman ylleni tälle tanssitunnille. Tämän päivän treeniasu näytti siis tältä:

Plumen leotardi ja helma, leggingsit Prismasta, House-merkkiset
En oikein tiedä, mitä mieltä olen tuosta helmasta. Tanssitunnin aikana tuo kuminauha vähän kierähti ja helma muutenkin pompahti hieman ylemmäs kuin mihin sen alunperin sidoin. En tiedä onko tämä oikea ongelma, vai vaan mun tottumattomuuteni helmaan. Nouseeko teillä helma vyötäröllä korkeammalle tunnin aikana? Itse treeni sujui mainiosti enkä edes huomannut helman olemassaoloa (mikä on tietysti hyvä), mutta aina "väliaikoina" kun esim. odotti vuoroaan diagonaaliin niin huomasin hieman kiskovani helmaa. Tämän takia pohdinkin, että kannattaakohan mun ostaa uutta helmaa (ajattelin että toinen väri olisi kiva), jos en sitten osaakaan olla sen kanssa. Ongelma varmaan helpottuisi jos hankkisin kietaisuhelman sijaan tuollaisen pull-on -helman, mutta hemmetti vieköön niitä ei myydä noissa nettikaupoissa, joita itse suosin. Esimerkiksi tässä olis kaksi aivan ihanaa hametta:


Nämä kuvat on otettu Discount Dance Supplyn -sivuilta, ja liike sijaitsee Kanadassa, enkä millään viitsisi tilata sieltä asti. Tyydyn siis harmittelemaan, että miksi brittiläisissä liikkeissä, joihin mulla on tunnukset, ei voi olla tällaisia helmoja :/ Minkälaisia helmoja te tykkäätte käyttää vai käytättekö helmoja ollenkaan?
(Linkit kuvan helmoihin: violetti ja harmaa)
     Helma-asia pysyy vielä toistaiseksi hieman epävarmana, mutta uude(t) puvut ajattelin ostaa syksyä varten, Pidän tuosta lyhythihaisesta mallista, joten ajattelin hankkia jossakin toisessa värissä samantyylisen puvun. Sori nyt tulee hiukan kehovalitusta, mutta en oikein välitä itselläni spagettiolkaimista, koska mulla on (tai musta tuntuu että on) pulleet käsivarret ja olkapäät niin musta tuntuu että ne spagettiolkaimet silleen survoutuu muhun ja lopputulos ei näytä kovin imartelevalta. Yhyhyy. Toisaalta ehkä jos vaan uskaltaisin pukeutua sellaiseen niin tottuisin ajatukseen että tuollaiset nuo nyt on, deal with it. Saas nyt nähdä millaiset puvut hankin, se riippuu myös hyvin paljon mielentilastani tilauksen tekohetkellä, että olenko optimistinen vai nyyhkytänkö joidenkin kainaloläskien perään :D Jokatapauksessa, suunnitteilla olisi siis kaksi pukua, tumman violetti ja punainen :) Mulla on kaikki treenivaatteet aina vaan mustaa ja sinisen sävyistä en pidä. Tummansävyiset punainen ja violetti on näyttänyt silmääni tosi kivoilta noita nettikauppoja selaillessa, joten ne voisi olla hyvä ratkaisu. Violetista puvusta intouduin erityisesti, kun näin tämän kuvan:
Kuva taisi olla balletballetballet -tumblrista
Tuo yhdistelmä näyttää aika kivalta minusta, joten siitä inspiroituneena päädyin tuohon violettiin väriin. Materiaaleista cotton/lycra on mielestäni sopivin. Jossakin blogikirjoitukseni kommenteissa juteltiin mikrofiber-materiaalista, enkä suoraan sanoen enää muista mitä mahdoin sinne kommentoida, mutta nyt olen tullut siihen lopputulokseen, että ehkä en sittenkään pidä siitä :D Siitä tulee hiukan liian alaston olo, koska esim. rintojen muodot tulee siitä liian selkeästi esiin ja nännit mahdollisesti  näkyy siitä läpi, ja se hiukan ahdistaa mua. Asia olisi ehkäpä korjattavissa rintaliiveillä, mutta en vielä toistaiseksi ole löytänyt sopivia treenirintsikoita, jotka menisi balettipuvun alle nätisti. Mikrofiberiset puvut on siis suljettu pois. Materiaalin lisäksi tykkään, että puvun leikkaus on yksinkertainen. Tanssitreeneissä viihdyn arkisessa olemuksessa, ja vaikka avonaiset tai monimutkaiset pukujen selät sekä pitsi ja mesh-verkko(?) ovatkin tosi kauniita, en ehkä kuitenkaan koe niitä omaan habitukseeni sopivaksi. Jotkut pitsiset leotardit on kyllä niin kauniita, että melkein tekisi mieli ostaa ne jotain juhlia varten ja sitten vaan joku kiva hame päälle :D
     Sitten vielä trikoot. En ihan hirveästi ole viitsinyt "tuhlata" rahaa trikoihin, koska saman asian ajaa ihan perus Prismasta ostetut  sukkikset ja leggingsit, hintaan 4,95e. Olen käyttänyt tosi paljon mustia nilkkapituisia leggareita ja tänään mulla oli ekaa kertaa nuo kaprimittaiset. Tänään ostin myös uudet nilkkapituiset leggingsit, valkoisen värisenä. Kevätlulukaudella innostuin nilkkapituisista trikoista ja leggingseistä, sillä havaitsin että tykkään pitää tossussa paljasta jalkaa mielummin kuin sukkahousullista jalkaterää. Mulla on kyllä olemassa ne Revolutionin valkoiset, kunnolliset trikoot sukkis-kärjellä, mutta ajattelin että säästelen niitä mahdollisia esiintymisiä varten. Ja itseasiassa hei, huomio! Mulla oli kevätnäytöksessä ne Revolutionin 'Dark Tan' -sävyiset trikoot, joiden materiaalia ja sävyä kehuin täällä blogissa. Surukseni huomasin, että kevätnäytöksen valokuvissa mun jalkani olivat huomattavasti kellertävämmät kuin muiden jalat! Eli huomatkaa, Revolutionilla voi olla vähän kökköset sävyt. Joku kertoi myös kommenteissa joskus, että samalta merkiltä ballet pink-sävy ei ollut vastannut oletuksia. Mutta ne valkoiset on ihan moitteettoman valkoiset kyllä.
     Kun nyt kerran tilausta olen tekemässä, ajattelin sisällyttää ainakin yhdet "kunnon" trikoot siihen, ihan sama miten halvalla niitä Prismasta saa :D Mietin, että olisikohan tuollaiset kivat, missä menee jalan alta lenkki? Sellaiset mulla oli joskus pikkutyttönä jazz-tanssissa, ja kai ne balettiinkin sopii ihan hyvin. Tarkoitus olisi kokeilla erilaisia merkkejä ja malleja, että löytäisin omat vakkarini, joten kaipa sellaisia kokeilla voi. Käytättekö itse ns. oikeita tanssitrikoita, vai markettien edullisempia perus leggingsejä ja sukkiksia?
     Vielä en ole raaskinut tilata mitään, vähän makustelen ja mietin noita muutamia tuotteita, joihin olen hiukan jo iskenyt silmäni, Uusi lukuvuosi alkaa vasta 1,5kk päästä, joten mulla on tässä hyvä aika vielä pohtia, että mihinkä ne roposeni sijoitan. Kertokaa toki muutkin syksyn treenivaatesuunnitelmista! :)

Ps. Loppukevennyksenä, hihittelin tälle asulle selaillessani nettikauppoja:

http://www.discountdance.com/dancewear/style_N7250.html?pid=23252&Shop=Style&&skey=&search=true&SID=710670187

5 kommenttia:

  1. Hameista tuli mieleen, että mullakin kietaisuhameet joskus kipuaa ylös sen nauhan verran. Mulla on myös semmonen napilla kiinnitettävä hame ja se ei kipua ikinä :D. ( https://dancewear.co.uk/products/details&prodid=2360 )

    Noita päälle vedettäviähän voisi löytyä jostain tavallisistakin kaupoista näin kesällä!Ihan kuin olisin nähnyt sellaisen joskus myös Suomen Tanssitarvikkeen sivuilla. Saatan muistaa kyllä myös väärin.


    Haha, superhousulegginseissä balettiin!

    VastaaPoista
  2. Mulla on Tanssitarvikkeesta päälle vedettäviä hameita, eivät ole ihan mahdottoman hintaisiakaan. :)

    VastaaPoista
  3. Okei kiitos vinkistä, täytyy vilkasta toi Suomen Tanssitarvike. Mietin itsekin tota, että voisi mennä ihan vaan vaikka H&M:lle kattelemaan, josko siellä olisi trikoisia, vedettäviä mekkoja.

    VastaaPoista
  4. Voi että niin vaan mäkin eksyin tänään Porsellin sivuille ihan vahingossa.. Mä yritän pysyä edelleen lujana ja jättää turhat treenivaatteet hankkimatta vaikka ne niiiiin ihania onkin. Huh, saas nähdä kuinka kauan pysyn vahvana tässä ;)

    Mä tarvisin syksyksi ainakin uusia tanssikenkiä. Karakterikengät, sisäkengät, jazztossut olis ostoslistalla. Niihin saakin rahat kulumaan jo ihan kiitettävästä. Kalliita nää tanssivarusteet!

    Tosi kiva muuten toi vaaleenpunanen kietasuhame! :)

    VastaaPoista
  5. Mä olen kans eksynyt Porsellin sivuille, myönnetään :D
    Mä olen ajatellut tilata tutun - kyllä, ihan itselleni huvin vuoksi. En halua siihen kovin järkyttävää eurosummaa panostaa, joten tuolta Porsellista olen löytänyt pari vaihtoehtoa. Musta vai valkoinen?

    Mitä jos sä kokeilisit erimallisia pukuja, niin näkisit pureutuuko ne spagettiolkaimiset puvut sun kroppaan niin pahasti kuin kuvittelet? Jos vierastat spagettiolkaimia, niin kokeile vaikka vähän leveämpää olkainta, venekaula-aukkoa, olkapäät paljastavaa pukua, niskalenkkiä, tank top -mallista...
    Luulen että asuinpaikkakunnallasi on jonkinlainen tanssitarvikeliike, joten mene sinne sovittamaan mahdollisimman eri mallisia pukuja. Näin löydät sellaiset puvut, jotka sopivat sulle kaikkein parhaiten ja tuovat sun kropan kauneiten esille :)

    Mutta oma ostoslista on aika lyhyt: ehkä yksi puku, uudet trikoot, ja todennäköisesti kohtapuoliin uudet kärkkärit. Saattaisin koettaa vaikka niitä Grishkon Triumpheja - sovittaja vilkaisi mun jalkoja ja sanoi, että Triumphin paikka olisi nyt. Mutta mä oon niin tottunut Gaynoreiden pehmeään maailmaan.. <3 ;)
    Ja totta kai yleisesti jotain liikuntavaatetta, niistä on aina kamala puutos o_O

    VastaaPoista